Sposoby przewożenia rowerów autem – plusy i minusy

0

Rower staje się coraz popularniejszym środkiem transportu. Dla relaksu i odpoczynku warto udać się na wycieczkę rowerową za miasto. W pierwszej jednak kolejności rower trzeba przetransportować w jakiś sposób do miejsca docelowego.

Narzędzia do usuwania wgnieceń – jakie są niezbędne, by samemu usunąć wgniecenie?

0

Masz niewielką wgniotkę w samochodzie i myślisz o tym, żeby samodzielnie ją usunąć, ale nie wiesz, jakie narzędzia będą Ci do tego potrzebne? Sprawdź, przy pomocy jaki akcesoriów naprawisz wgniecenie bez konieczności wizyty w warsztacie oraz w jakich przypadkach to się opłaca.

Zakupy opon, jak je robić by nie przepłacić?

0

Samochód stał się dla społeczeństwa narzędziem bez którego już nikt sobie nie wyobraża codziennego życia. Służy nie tylko do dojazdu do miejsca pracy, czy też do zarabiania pieniędzy. Jest również środkiem transportu, który ułatwia życie, a dla niektórych osób jest tym co łączy ich z resztą świata. Koszt zakupu samochodu nie musi być wysoki, ale nawet kupując niedrogi samochód należy pamiętać o tym, że musi być on w pełni sprawny i bezpieczny. Jedną z najważniejszych rzeczy o których warto pamiętać, a która ma wpływ na komfort i bezpieczeństwo jest opona. Ten niepozorny kawałek gumy rozciągnięty na stalowym szkielecie jest jedynym łącznikiem samochodu z nawierzchnią po której się porusza. Od jej jakości zależy przyczepność samochodu, a co za tym idzie zachowanie się pojazdu nie tylko podczas normalnych warunków drogowych, ale również i może przede wszystkim wówczas, kiedy na drodze warunki są niekorzystne.

Zimowe problemy z samochodem – gdzie szukać przyczyny?

0

Każdego roku zima w Polsce zaskakuje drogowców. Ta motoryzacyjna, do której powinien przygotować się każdy kierowca, to nie tylko śnieg. Typowe dla mroźnej aury problemy z samochodem wywołuje niska temperatura. Warto wiedzieć, jakie kłopoty pojawiają się najczęściej i skąd się biorą. Większości można zapobiec odpowiednim przygotowaniem pojazdu jeszcze przed nadejściem mrozów. Pozostałe można szybko i sprawnie rozwiązać. Jak? Znając przyczyny!

Z farmy do fabryki: jak zaczynał Henry Ford

0

On teraz ma dom o pięć tysięcy mil stąd, na sercu nosi numer konta i klucze od forda – tak śpiewały przed laty Krystyna Prońko i Majka Jeżowska. W ich piosence o mężczyźnie, którego żoną była przez pewien czas każda z nich, znalazł się ten fragment z wyraźną tęsknotą do kapitalistycznego dobrobytu. Jednym z jej elementów stała się marka samochodu, wtedy rzadkiego, a dziś jakże często spotykanego na polskich drogach. Czym dla Polaków był kiedyś mały fiat, tym jest dziś w pewnym stopniu ford. Części do niego można kupować nawet w internecie.

Dzieciństwo Forda

Henry Ford urodził się 30 czerwca 1863 roku w Wayne County w stanie Michigan. Wraz z pięciorgiem rodzeństwa wychowywał się na dobrze prosperującej farmie i już od najmłodszych lat interesował się mechaniką. Nie wiedział jeszcze wtedy, że stanie się wielkim przemysłowcem i przejdzie do historii dzięki swej idei stworzenia samochodu dostępnego dla wszystkich.

Już jako dwunastolatek spędzał większość wolnego czasu w niewielkim, samodzielnie urządzonym warsztacie. Miał zaledwie 15 lat, gdy skonstruował własną maszynę parową. W 1896 stworzył pierwszy samochód, budując jego silnik na kuchennym stole. Dodał do niego cztery koła rowerowe…

Grunt to niezłomność

Dwa lata później porzucił pracę w firmie Edison i założył Detroit Automobile Company, swoją pierwszą firmę, która jednak wkrótce zbankrutowała. Nie poddawał się jednak i w 1903 roku założył kolejną – Ford Motor Company. 23 lipca tegoż roku sprzedany został pierwszy wyprodukowany w niej samochód. Pięć lat później na rynek trafił Ford T – spełnienie marzeń konstruktora i przedsiębiorcy. Był to pierwszy niezawodny i niedrogi samochód osobowy, który okazał się kamieniem milowym w historii transportu.

Przemijanie

Lata mijały, więc do głosu doszła nowa generacja w osobie Edsela Forda. Wraz z ojcem wykupił on resztę akcji firmy. Zmarł przedwcześnie w roku 1943 i tak Henry Ford wrócił na fotel prezesa. Rozstał się z nim dwa lata później, powierzając kierowanie firmą swemu wnukowi. Zmarł 7 kwietnia 1947 roku w swoim domu w Fairlane, oświetlonym jedynie świeczkami i lampami naftowymi: lokalna powódź wywołała brak prądu w okolicy.

Dziś Ford to drugi co do wielkości producent samochodów w Stanach Zjednoczonych i piąty na świecie. Co roku z taśm produkcyjnych Forda zjeżdżają miliony pojazdów, w tym także Ford Fiesta. Olej i filtry do tego pojazdu można znaleźć na stronie https://mccar.pl/zestawy-ford/1324-zestaw-olej-filtry-fiesta-mk7-125-14-16-benzyna-fomoco-0000004451.html.

W jaki sposób wybrać interkom motocyklowy?

0
W jaki sposób wybrać interkom motocyklowy?

Szacuje się, iż jednym z najlepszych sposób porozumiewania się motocyklistów na trasie jest wykorzystywanie interkomu. To właśnie dzięki niemu możliwe jest porozumiewanie się bez przeszkód oraz zakłóceń.

Samochód na godziny to świetny pomysł na weekendowy wypad

0

Polacy chętnie korzystają z car sharingu, czyli z możliwości wypożyczenia samochodu na minuty. Jest to opcja bardzo wygodna, bezpieczna, opłacalna, ekonomiczna i ekologiczna. Można na co dzień skorzystać z samochodu na minuty i dzięki temu załatwić ważne sprawy w centrum dużej aglomeracji miejskiej. Poza tym, taka opcja przydaje się też w czasie wolnym.

Na co zwrócić uwagę podczas jesiennego przeglądu motocykla?

0
motocykle

Na skutek niekorzystnych warunków atmosferycznych, takich jak między innymi deszcz oraz śnieg, które przyczyniają się do śliskiej nawierzchni, bardzo wielu motocyklistów odstawia swój pojazd do garażu. Jednak zanim pożegnamy się z nim na kilka miesięcy, powinniśmy dokonać jego przeglądu.

Bezpieczny wyjazd samochodem na ferie

0

Zaraz obok letnich wakacji zimowe ferie to okres najczęstszych wyjazdów na wypoczynek. Zimowa aura sprzyja głównie wyjazdom w góry, ale coraz więcej osób szukając spokoju wybiera morze, które cieszy się nadal mniejszą popularnością, dlatego można tam wypocząć bez tłumów.

Samochód przyszłości, czyli co wyjedzie na ulicę za 20 lat

0

Technologia motoryzacyjna wciąż pędzi do przodu, a wiele rzeczy, które jeszcze kilkanaście lat temu wydawały się niemożliwe dzisiaj stanowią podstawę niemal każdego koncernu samochodowego. Co więcej – inżynierowie, konstruktorzy i styliści stale pracują nad projektami, które mają zrewolucjonizować rynek motoryzacyjny. Wizje są bardzo śmiałe, ale biorąc pod uwagę dotychczasowy rozwój tego segmentu można spokojnie zakładać, iż kiedyś się spełnią. Zatem jak będzie wyglądać samochód przyszłości?

Kuliste opony

Podczas organizowanych w Genewie targów motoryzacyjnych firma Goodyear zaprezentowała opony Eagle 360, które mogą stać się standardem w samochodach przyszłości. Kuliste opony – bo o nich tu mowa – będą połączone z podwoziem na zasadzie lewitacji magnetycznej (czyli bez kontaktu mechanicznego). To rewolucyjne rozwiązanie będzie miało wpływ na poprawę komfortu jazdy. Ale to nie wszystko. Kuliste opony znacznie podniosą bezpieczeństwo, gdyż ułatwią swobodne manewrowanie autem we wszystkich kierunkach. W praktyce oznacza to, iż znikną problemy z parkowaniem. Dodatkowo opony Eagle 360 będą posiadały wbudowane czujniki, które posłużą do analizy środowiska,  monitorowania ciśnienia opony i obracania się w taki sposób, aby jej zużywanie następowało w sposób równomierny. I chociaż nie wiadomo kiedy kuliste opony zawitają na rynku, to jest to niewątpliwie bardzo oczekiwane.

Napęd elektryczny, hybrydowy i wodorowy

Chociaż dzisiaj trudno to sobie wyobrazić, to zdecydowana większość wizjonerów motoryzacji podkreśla, iż za kilkanaście lat silniki benzynowe i diesla będą w zdecydowanej mniejszości. Do głosu dojdą zwłaszcza napędy hybrydowe, elektryczne i wodorowe, które już dzisiaj stają się coraz bardziej popularne. Co wyniknie z tej zmiany? Otóż zyska przede wszystkim środowisko naturalne, które nie będzie zanieczyszczane spalinami. Na tej zmianie skorzysta też kierowca, gdyż według wielu zapowiedzi wjazdy do centrum miast na silnikach hybrydowych lub wodorowych będą całkowicie bezpłatne. Mówiąc o takim napędzie nie wolno nie wspomnieć o bardzo interesującej ciekawostce. Otóż samochód z napędem wodorowym jest niemal bezgłośny, do czego może być trudno się przyzwyczaić. Dlatego wielu producentów aut zapowiada zamontowanie w samochodach specjalnych głośników, które będą nadawały odgłos poruszającego się samochodu. A żeby wprowadzić jeszcze większe udogodnienia, to każdy z kierowców będzie mógł sobie wybrać jeden z kilkudziesięciu dźwięków.

Multimedialność

Nie ulega wątpliwości, iż samochody przyszłości będą w pełni multimedialne. Sterowanie głosem lub dźwiękiem, wyposażenie w szybką i sprawną sieć internetową, zamontowaniu kilku ekranów (na desce rozdzielczej i oparciach foteli) czy pojemna pamięć systemów sterowania – to tylko niektóre z udogodnień, jakie kierowca odnajdzie w samochodach przyszłości. Trudno nie zgodzić się ze stwierdzeniem, iż jazda takim autem to będzie nie tylko wielka przyjemność, ale także spore udogodnienie. Samochód zapamięta codzienny rozkład jazdy i dopasuje najlepszą trasę, dobierze ulubioną stację radiową, szczegółowo obliczy przewidywany czas dojazdu na miejsce, a do tego przypomni o zabraniu z domu niezbędnych rzeczy. Taki będzie samochód przyszłości.

Kwestią niezwykle otwartą (i wciąć nierozstrzygniętą) jest to, czy do kierowania pojazdem w ogóle będzie potrzebny kierowca. Już dzisiaj trwają testy tak zwanych autonomicznych samochodów, które same poruszają się po ulicach. Na chwilę obecną mówi się jedynie o pomocy dla kierowcy (który będzie mógł włączyć autopilota, aby przejrzeć wiadomości, zrobić gimnastykę czy wypić kawę), ale tak naprawdę nikt do końca nie wie, jak te zamierzenia przełożą się na rzeczywistość.