czwartek, styczeń 20, 2022

Jazda testowa Suzuki Swace, czyli coś dla fanów klasyki w nowoczesnym wydaniu

0
Jazda testowa Suzuki Swace

Współczesna motoryzacja ma „twarz” SUV-a, ewentualnie crossovera. Aby się o tym przekonać wystarczy odwiedzić dowolny salon autoryzowanego dealera – dominują w nich auta o podwyższonej bryle nadwozia. Fakt, są funkcjonalne, efektowne i świetnie sprawdzają się w mieście, natomiast wciąż duża grupa kierowców szuka dla siebie czegoś innego, na przykład klasycznego kombi. Nie zapomniało o nich Suzuki. W ofercie japońskiego producenta znajdziemy bardzo interesujący model, jakim jest Suzuki Swace. Jazda testowa tym autem powinna Cię przekonać, że jest to aktualnie jeden z najlepszych wyborów w tej klasie.

Odbyliśmy jazdę testową Hyundaiem i20 N. Pozytywne zaskoczenie!

0
Odbyliśmy jazdę testową Hyundaiem i20 N.

Biorąc Hyundaia i20 N na jazdę testową spodziewaliśmy czegoś zupełnie innego. Niesłusznie wyszliśmy z założenia, że to po prostu lekko usportowiona wersja zwykłego samochodu klasy B koreańskiego producenta, która niczym szczególnym nas nie zaskoczy. Przyznajemy się do błędu. To świetny samochód, który daje mnóstwo frajdy z jazdy. Jeśli więc szukasz auta o niewielkich wymiarach, ale wielkich możliwościach, to poważnie weź pod uwagę właśnie Hyundaia i20 N. Sprawdź, co najbardziej się nam w nim spodobało.

Regeneracja koła dwumasowego

0
Regeneracja koła dwumasowego

Wraz z rozwojem technologicznym silników spalinowych, zaczęto produkować koła dwumasowe, które zastąpiły klasyczne tłumiki drgań. Nic, więc dziwnego, że na rynku pojawiają się wciąż nowe serwisy specjalizujące się w regeneracji podzespołu. Jak zbudowane jest koło dwumasowe? Jakie są objawy jego uszkodzenia? Na czym polega jego regeneracja? Zapraszamy do zapoznania się z artykułem.

Nowe czy zamienniki części samochodowych? Czym się kierować?

0
Nowe czy zamienniki części samochodowych

Zakup części samochodowych to zawsze ogromne wyzwanie dla właściciela samochodu, bez względu czy mowa o samochodzie osobowym, czy ciężarowym. W przypadku wielu marek i modeli, zdobycie odpowiedniej części graniczy z cudem. W innych przypadkach dostępne są części, których cena może zwalić nas z nóg. W jeszcze innych sytuacjach przychodzi nam wybierać pomiędzy drogimi częściami oryginalnymi, a znacznie tańszymi zamiennikami niewiadomego pochodzenia. To właśnie tą kwestią zajmiemy się poniżej. Czy powinniśmy za każdym razem decydować się na oryginalne części? Czy istnieją jakiekolwiek odstępstwa od tej reguły?

Kiedy warto inwestować w części oryginalne?

Istnieją takie części samochodu, od których tak naprawdę zależy prawidłowe funkcjonowanie pojazdu. W tych przypadkach powinniśmy bezwzględnie polegać jedynie na oryginalnych częściach, które są dostępne w autoryzowanych serwisach. O czym dokładnie mowa? Przede wszystkim sprzęgło oraz rozrząd. Sprzęgło jest odpowiedzialne za przenoszenie napędu w samochodzie. Zamienniki, które są dostępne na rynku, prawdopodobnie bardzo szybko się zużyją, a w czasie, gdy będą działały sprawnie, będziemy mogli dostrzec wyraźną różnicę w precyzyjnym przenoszeniu napędu. Wykorzystanie zamiennego sprzęgła najczęściej prowadzi do szarpania przy zmianie biegów. Zamienniki są z reguły wyraźnie tańsze, lecz przez to nigdy nie uzyskamy gwarancji na sprawność podzespołu. Rozwiązaniem jest także kupienie nowego samochodu, gdzie przez dłuższy czas nie będziemy się martwić o to czy kupić oryginalne czy zamienne części.  Praktycznie bez awaryjnymi są nowe samochody Hyundai, polecamy zainteresować się tą marką.

Rozrząd natomiast to element, którego serwisowanie powinno być wykonywane bardzo często. Jest to po części spowodowane wysoką ceną, którą przyjdzie nam zapłacić w przypadku wymiany. Dlatego też na rynku spotkać możemy wiele zamienników. Elementy, które nie są oryginalne najpewniej zniszczą nasz silnik a potencjalna naprawa szkód będzie o wiele droższa niż to, co zaoszczędziliśmy na kupnie oryginalnego rozrządu.

Na jakie zamienniki możemy sobie pozwolić?

Na szczęście nie każda wizyta u mechanika musi się koniecznie wiązać z obowiązkiem zakupienia oryginalnych części. Istnieje kilka podzespołów, w których z powodzeniem możemy zastosować zamiennik. Przykładem mogą być paski klinowe, świece zapłonowe, sprzęgiełka wiskotyczne to przykłady elementów, które mogą być kupione w miejscu innym, niż autoryzowany serwis. Jednak i w przypadku tych elementów rekomendowane jest zachowanie rozsądku. Na rynku zamienników panuje ogromna różnorodność produktów – nie warto zwracać uwagi na najtańsze z nich – zużyją się w błyskawicznym czasie, a ponowny zakup będzie równowarty jednemu produktu o wyższej jakości.

Podobne podejście możemy zastosować w przypadku zawieszenia. Tu jednak warto potwierdzić zamiennik z mechanikiem. Niektóre modele w istocie mają zamienniki, które są rekomendowane do wykorzystania. Jednak nie jest to regułą. Wciąż jeszcze większość marek wymusza zakup oryginalnych części. Kolejny element, który możemy kupić w roli zamiennika to układ wydechowy. Jednak podobnie jak w przypadku pasków klinowych – wybierając zamiennik skupmy się na produktach z wyższej półki, by nie musieć tego zakupu powtarzać.

Wosk do jasnych lakierów samochodowych: jak wybrać?

0
Wosk do jasnych lakierów samochodowych

Najprostszą rzeczą, którą możemy zrobić, aby chronić oraz zachować piękno naszego lakieru samochodowego, jest jego woskowanie. Woskowanie jednak nie jest lekarstwem, które pozbywa się wad oraz wszelkich niedoskonałości lakieru. Musimy się nauczyć, że aplikacja wosku pozwala na ochronę samochodu przed uszkodzeniami, a nie naprawia tych, które już powstały. Zastosowanie wosku to ostatni krok w bardzo żmudnym procesie pielęgnacyjnym samochodowego lakieru.

Woskowanie samochodu: kiedy i jak je robić?

Pamiętajmy, że samo woskowanie, nawet przy użyciu produktów do polerowania i woskowania nie usunie śladów zadrapań, zarysowania, soku drzewnego, smoły, utleniania lakieru, asfaltu oraz prasie i przypalonej kupy. Aby móc skorygować oraz wyeliminować te wszelkie niedoskonałości, przed woskowaniem farba musi zostać wstępnie oczyszczona, jak i także wypolerowana. Dotyczy to szczególnie samochodów ciemnych lub też czarnych. Chyba już zdajemy sobie sprawę, że ślady przetarcia są dotkliwe najbardziej właśnie na czarnym lakierze. Gdy mamy to już na uwadze, to musimy zauważyć, że woskowanie czarnego lakieru nie wystarczy, jeśli chcemy usunąć zadrapania oraz także liczne przetarcia.

Samochód będzie musiał zostać bardzo dokładnie umyty przy użyciu odpowiedniej procedury mycia. Musimy się oprzeć pokusie nałożenia wosku, jeśli pojazd właściwie nie zostanie umyty. Dlaczego? Cały kurz oraz zabrudzenia na powierzchni będą jedynie rysowały lakier po nałożeniu wniosku. Jednocześnie będą powodowały bardzo niszczące środowisko właśnie na powierzchni lakieru.

A co gdy już wcześniej woskowaliśmy swój samochód i nie jesteśmy pewni, czy lakier w dalszym ciągu chroni nasz pojazd? Aby ustalić, czy lakier wymaga woskowania ponownego sprawdźmy, czy podczas czyszczenia samochodu na karoserii nie zostają jakieś krople wody. Jeśli po spryskaniu wodą zobaczymy sporo perełek wody spływających powoli do powierzchni samochodu, to nie musimy nakładać wosku, ponieważ na lakier już został nałożony środek ochrony karoserii. Jeśli zauważymy ilości minimalne wodnych koralików spływających dosyć szybko po karoserii, na wykończenie można użyć naprawdę cienkiej warstwy wosku, aby móc poprawić połysk oraz ochronę.

Ważne jest to, aby samochód woskować zawsze w chłodnym, jak i także zacienionym miejscu. Zaparkuj pojazd z daleka od bezpośredniego światła słonecznego czy też wiatru oraz deszczu.

Jeśli możemy woskować pojazd jedynie na zewnątrz, to najlepiej woskujmy jeden element na raz, zamiast cały samochód za jednym zamachem. Powodem jest nic innego jak zapobieganie osadzaniu się kurzu oraz brudu na lakierze podczas utwardzania wosku. Nawet odrobinka pyłu wystarczy, aby zarysować oraz uszkodzić wykończenie nieskazitelne.

Jak wybrać wosk do lakieru samochodowego?

Spośród wosków wyróżnić możemy te, które są nakładane na zdekontaminowany, umyty i wysuszony lakier przy pomocy specjalnego gąbkowego aplikatora. Jest to najczęściej twardy wosk na syntetycznej bazie, bądź też z dodatkiem wosków naturalnych Carnauba, ale także znajdziemy na rynku woski na bazie wodnej. Woski twarde w tym typie mają przeróżny okres trwałości. Niektóre z nich wytrzymają dwa tygodnie, a inne trzy miesiące. Znajdziemy także takie, które według producenta wytrzyma do dwunastu miesięcy.

Woski na mokro są najczęściej preparatami w atomizerze, zawierające rozpuszczone płynne woski. Nakładamy je także na wysuszony lakier, ale znajdziemy także produkty, które jeszcze rozpylamy na mokre samochody.

Który zatem preparat powinniśmy wybrać? Który z nich da możliwie najlepsze efekty? Jeśli nam zależy na ochronie długotrwałej, to powinniśmy się przyjrzeć woskom twardym. Jednym z produktów najpopularniejszych, które znajdziemy obecnie na rynku to wosk bardzo znanej w świecie samochodowym marki japońskiej – Soft99. Produkty marki Soft99 zapewnią nam dwunastomiesięczną ochronę lakieru. Woski do lakieru Soft99 znajdziesz na https://sklep.motogo.pl/soft99-m71

Jak wskazuje sama nazwa produkt jest określany jako powłoka. Nie tylko z uwagi na długi czas działania, ale także znakomitych parametrów, które charakteryzują produkt i przy których on odbiega sporo od typowych wosków. Mamy tutaj dwa warianty. Jest to wariant Dark oraz wariant Light. Ciemny na pewno lepiej wyciąga głębie z lakierów ciemniejszych, a jasny z jaśniejszych. Wydajność wosku jest wręcz znakomita. Mamy do dyspozycji 200 gram produktu Soft99, a na zakonserwowanie wystarczy nam jedynie około sześciu do dziesięciu gram. Większość wosków od producenta Soft99 może pochwalić się podobną wydajnością, zatem wystarczą nam na naprawdę długi, długi czas. Nie zastanawiajmy się nad żadnymi innymi woskami, tylko marki Soft99.

Wynajem aut dla firm – czym różni się od leasingu?

0
Wynajem aut dla firm

Wiele osób popełnia bardzo duży błąd, myląc wynajem aut dla firm ze wzięciem je w leasing. Warto bowiem pamiętać o tym, że tego typu inwestycje znacznie się od siebie różnią i powstały z myślą o zupełnie innych potrzebach przedsiębiorców. To sprawia, że wynajem aut dla firm coraz częściej okazuje się rozwiązaniem, po które sięgają przede wszystkim rozwijające się firmy chcące planować budżet w przemyślany sposób, a także korzystać z nowoczesnej floty. Z tego też powodu dobrym pomysłem będzie zapoznanie się z najważniejszymi zasadami leasingu oraz wynajmu, a przy tym porównanie ich najważniejszych zalet i wad. W efekcie zyskamy większą pewność, że nasza inwestycja jest dobrze przemyślana, a my będziemy w pełni zadowoleni z wyboru.

Na czym polega wynajem aut dla firm?

Zastanawiając się, czym różni się wynajem aut dla firm od wzięcia ich w leasing, warto przede wszystkim zwrócić uwagę na wysokość comiesięcznych rat. W przypadku leasingu, gdy chcemy po opłaceniu należności wykupić samochód, pierwsze raty mogą okazać się bardzo wysokie, ponieważ zawierają już w sobie część jego ceny. Dlatego też leasing nie zawsze okazuje się korzystną propozycją dla młodych przedsiębiorców lub dla osób, które nie chciałyby zbytnio nadwyrężać swojego budżetu. Wówczas godną uwagi propozycją staje się wynajem aut dla firm. Decydując się na wynajem samochodu na przykład od firmy Traficar, możemy z łatwością wybrać wysokość opłat. Ponadto nie musimy martwić się o koszty związane z eksploatacją pojazdu, co okazuje się dużym ułatwieniem dla osób, którym zależy przede wszystkim na czasie i na niezawodności.

Na czym polega wynajem aut dla firm

Warto również wspomnieć o tym, że w przypadku wynajmu aut dla firm możemy z większą łatwością wybrać okres najmu, który będzie jak najlepiej dopasowany do naszych potrzeb. Ponadto zazwyczaj z takiego rozwiązania możemy zrezygnować w dowolnym momencie, jeśli zawarta umowa nie przedstawia żadnych warunków dotyczących tej kwestii. Dzięki temu nie musimy obawiać się, że w razie różnego rodzaju problemów finansowych lub bardzo rzadkiego korzystania z pojazdu, wciąż będziemy zobowiązani do opłacania comiesięcznych rat. Dlatego też wynajem aut dla firm w Traficarze okazuje się świetną propozycją dla przedsiębiorców, którzy nie są jeszcze pewni, jak rozwinie się ich przedsiębiorstwo.

Dla kogo wynajem aut dla firm będzie lepszy niż leasing?

Oprócz wspomnianych wcześniej przypadków, kiedy dopiero rozwijamy swoją działalność lub gdy nie chcemy decydować się na długotrwałe zobowiązania finansowe, wynajem aut dla firm to również ciekawe rozwiązanie dla osób chcących często zmieniać samochód. Wybierając leasing z opcją wykupu, przez przynajmniej kilka najbliższych lat będziemy musieli korzystać z danego pojazdu, co bywa mniej zadowalające w przypadku przedsiębiorców, którym zależy na nowoczesnych technologiach czy częstych zmianach. Warto ponadto wspomnieć o tym, że gdy wykupimy już samochód, po tych kilku latach używania znacznie traci on na swojej wartości. Dlatego też osoby, które chciałyby cieszyć się jak największym komfortem podczas prowadzenia pojazdu, będą bardziej zadowolone z wynajmu.

Czy opłaca się inwestować w opony zimowe?

0
Czy opłaca się inwestować w opony zimowe

Wiele osób stojących przed wyborem opon zimowych do samochodu zastanawia się, czy lepiej zdecydować się na kupienie nowego, czy używanego ogumienia. Wydawać się może, że obie decyzje są prawidłowe. Jednak przerażające jest to, jak często zdarza się pytanie, czy w ogóle warto inwestować w opony do samochodu. To wskazuje na to, że niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne są opony do zachowania bezpieczeństwa podczas jazdy. Tego czemu trzeba regularnie wymieniać opony na nowe, a także jak wybrać te najlepsze, można dowiedzieć się z naszego poradnika.

Opony zimowe i ich wpływ na bezpieczeństwo podczas jazdy

Opony zimowe wyróżniają się wysoką odpornością na negatywne warunki atmosferyczne i warunki jakie panować mogą na drogach w trakcie tej pory roku. To więc oznacza, że jazda po mokrej nawierzchni, czy po śniegu nie będzie dla nich żadnym problemem. Nie można tego samego powiedzieć o oponach letnich, czy ogumieniu zużytym, które nie ma już bieżnika. Warto więc zdecydować się na nowe opony zimowe, by mieć pewność, że poruszanie się pojazdem po drogach będzie bezpieczne i komfortowe. Dodatkowo warto podkreślić, że jazda na oponach, które mają za mały bieżnik jest niezgodne z prawem i można za to otrzymać mandat.

Opony nowe, czy używane – jakie lepiej kupić?

Wiele osób zastanawia się, czy lepiej zdecydować się na kupienie opon zimowych nowych, takich jak https://noweopony.pl/opony/zimowe/205/60/r16 czy lepiej kupić używane? Ta druga opcja wydaje się lepsza pod względem finansowym. Jednak czy trwałość i jakość opon używanych jest taka sama, jak nowych? Niestety nie i to sprawia, że można bardzo szybko narazić się na dodatkowe wydatki. Nie ma żadnego sposobu na to, by dowiedzieć się, czy stara opona wystawiona na sprzedaż nie była wcześniej naprawiana, czy była użytkowana prawidłowo przez poprzedniego właściciela. Przez to jej jakość jest wątpliwa. Podczas zakupu opon warto pamiętać, że na tej części do samochodu lepiej nie oszczędzać.

Jak kupić najlepsze opony zimowe?

Przy wyborze opon zimowych do samochodu warto zwrócić uwagę na kilka ważnych szczegółów. Liczy się to, czy opony pochodzą od znanego producenta. Jeśli tak, można mieć pewność, że wyróżniają się wysoką jakością. Ogumienie  od popularnych marek może zaoferować najlepszy sklep internetowy z oponami. Warto zwrócić uwagę na to jaki mają bieżnik. W oponach zimowych najlepiej sprawdza się bieżnik kierunkowy i asymetryczny.

Zwracając uwagę na kilka ważnych aspektów, można mieć pewność, że wybrane ogumienie będzie służyć przez wiele sezonów.

Lokalizatory GPS IKOL i narzędzia do ich monitoringu

0
Lokalizatory GPS IKOL i narzędzia do ich monitoringu

Nie od dziś wiadomo, jak wiele korzyści niesie ze sobą posiadanie nadajnika  GPS. Warto jednak zauważyć, że nawet najlepszy lokalizator GPS nie mógłby spełniać swojego zadania, gdyby nie istniały aplikacje webowe i mobilne. To właśnie one pozwalają użytkownikowi na monitoring pojazdów, ludzi, zwierząt i przedmiotów, zapewniając mu dostęp do zebranych przez lokalizatory informacji.

Do oferowanych przez IKOL narzędzi GPS zaliczyć można zarówno moduły, jak i aplikację IKOL X, która zmienia telefon w przenośny lokalizator. Do zarządzania nimi oraz obserwowania ich położenia na mapie, służą:

Jak korzystać z powyższych programów i jakie możliwości one oferują? Przeczytaj ten tekst, by dowiedzieć się więcej.

Strona www IKOL

Głównym narzędziem do konfiguracji i śledzenia lokalizatorów jest strona znajdująca się pod adresem www.system.ikol.pl.  Po założeniu tam konta i zalogowaniu się na swoim profilu możesz dodać nowy lokalizator, śledzić go i zmieniać jego ustawienia.

Do opcji, które daje Ci strona web IKOL, należą:

  • dodawanie i edycja ustawień lokalizatorów, wraz z ich personalizacją,
  • monitoring lokalizatorów w czasie rzeczywistym,
  • sprawdzanie historii podróży,
  • dodawanie, edycja i wyświetlanie punktów geograficznych,
  • generowanie i konfiguracja raportów,
  • konfiguracja alertów,
  • zdalne odłączanie rozrusznika,
  • konfiguracja typów i grup klientów oraz punktów,
  • dodawanie uprawnień innym użytkownikom,
  • a także wiele innych możliwości.

Mobilna aplikacja IKOL Tracker

Jeżeli zależy Ci na tym, by móc sprawdzać stan swoich lokalizatorów w dowolnej chwili, dobrym pomysłem będzie skorzystanie z darmowej, mobilnej aplikacji IKOL Tracker.

Wystarczy, że:

  • zainstalujesz IKOL Tracker na swoim telefonie,
  • zalogujesz się swoimi danymi ze strony system.ikol.pl,
  • dodasz nowy lokalizator.

Gotowe!

https://youtu.be/6alnZph9gi8

Od teraz dane o lokalizatorach GPS będziesz mieć zawsze pod ręką – wraz z możliwością edycji ich ustawień, a także zdalnego odłączania rozrusznika czy zgłoszenia kradzieży auta za pomocą specjalnego przycisku Zgłoś Kradzież. IKOL Tracker umożliwi Ci też m.in. sprawne zarządzanie alertami, obserwację ruchu pojazdu i podgląd przejechanych tras.

Aplikację IKOL Tracker możesz ściągnąć zarówno na urządzenie z dostępem do sklepu Google Play, jak i na iPhone’a.

Wygodny i prosty monitoring lokalizatorów

Wspomniane powyżej narzędzia oferują Ci łatwy i wygodny sposób monitoringu lokalizatorów GPS IKOL. Ponadto, jeżeli ustawisz w nich alerty bezpieczeństwa, zostaniesz natychmiastowo powiadomiony o każdej niepokojącej sytuacji (komunikat może przyjść do Ciebie poprzez aplikację IKOL Tracker, SMS-em, albo drogą mailową).

Już dziś skorzystaj z możliwości, jakie dają Ci strona www IKOL oraz aplikacja IKOL Tracker i zabezpiecz to, co dla Ciebie najważniejsze.

Wymiana opon w samochodzie: jak zrobić to szybciej?

0
Wymiana opon w samochodzie

Istnieje kilka prostych zasad, które pomogą ci zadbać o terminową wymianę opon, dobrać odpowiednie opony i przeprowadzić ich montaż bez błędów i zbędnych kosztów

Wymiana opon? Najlepiej w warsztacie wulkanizacyjnym

Zaleca się sezonową wymianę opon, gdy temperatura powietrza przekracza 7 stopni Celsjusza. Poniżej tej temperatury guma letnia traci swoją elastyczność i przyczepność nawet na suchym asfalcie i zaczyna się coraz większe zużycie miękkich opon zimowych. Rozmiary opon należy dobierać zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu. Nieprawidłowo dobrane mogą negatywnie wpłynąć na prowadzenie i komfort, zniekształcić wskazania prędkościomierza, lub będą dotykać nadwozia, lub elementów zawieszenia. Opony letnie mogą mieć symetryczne, asymetryczne i kierunkowe wzory bieżnika. Te dwa ostatnie z reguły mają wyraźne kanały, które lepiej odprowadzają wodę z miejsca kontaktu i zachowują się lepiej na mokrych powierzchniach. Opony te są nieco droższe i wymagają odpowiedniego montażu.

Na ścianie bocznej opon z kierunkowym bieżnikiem znajduje się strzałkowy wskaźnik kierunku obrotów, a na zewnętrznej stronie opon asymetrycznych napis OUTSIDE, który zawsze musi znajdować się na zewnątrz. Błędy w montażu doprowadzą do gwałtownego pogorszenia osiągów opony. W przypadku nieudolnego demontażu opony, mogą one ulec uszkodzeniu. Przed wyważeniem kół należy oczyścić felgi z brudu, zamontowane opony również muszą być czyste. Jednak wyważanie kół jest zalecane nie tylko przy wymianie opon, ale również przy wymianie kół i tarcz– możliwe jest, że zamontowane przed rokiem obciążniki ulegną uszkodzeniu lub zgubieniu.

Zalecenia dotyczące ciśnienia w oponach są ustalane przez producenta samochodu, a normy dla różnych rozmiarów kół w tym samym samochodzie mogą się różnić. 

Zalecane ciśnienie zależy od obciążenia pojazdu: im więcej pasażerów i ładunku w kabinie, tym silniej należy napompować opony. 

Tabliczka znamionowa producenta znajduje się zwykle na słupku B, na końcu drzwi kierowcy lub na klapce wlewu paliwa. Niewłaściwe ciśnienie w oponach wpływa na właściwości jezdne i hamujące pojazdu, a także prowadzi do przedwczesnego zużycia opon. 

Przyspieszone zużycie środkowej części bieżnika wskazuje na nadmierny nacisk, natomiast boki wskazują na niedostateczny nacisk. Jeżeli samochód nie jest wyposażony w czujniki ciśnienia w oponach, zaleca się sprawdzanie go co najmniej dwa razy w miesiącu. Oznaczenie typu 195/65 R16 82T zawiera informacje o wymiarach opony, czyli średnicy, szerokości i wysokości bieżnika. W tym przypadku 195 to szerokość bieżnika w milimetrach, 65 to stosunek wysokości profilu do szerokości w procentach (wysokość opony to 65% z 195 mm, czyli 127 mm). R to typ opony (radialna), 16 to średnica felgi w calach. Cyfra i litera na końcu kodują wskaźniki maksymalnego obciążenia i maksymalnej dopuszczalnej prędkości, w tym przypadku 475 kg na koło i 190 km/h.

Opony przeznaczone do samochodów terenowych są często oznaczane literami SUV – mają sztywniejszą konstrukcję przeznaczoną do dużych obciążeń terenowych. Kolejnym ważnym parametrem jest indeks nośności, który dla aut terenowych musi wynosić co najmniej 100 (czyli 800 kg na koło). Oznaczenie pozwala również poznać datę produkcji opony, zaszyfrowaną zestawem czterech cyfr po symbolu DOT (np. DOT XXXX XXXX 3512). Pierwsze dwie cyfry oznaczają tydzień roku, druga rok produkcji.

Klucze udarowe: pneumatyczne lub akumulatorowe

Niezbędnym elementem przy wymianie opon są klucze udarowe. Klucz udarowy to narzędzie, które służy do odkręcania i dokręcania połączeń śrubowych i gwintowanych. Mogą też współpracować z nakrętkami, śrubami, śrubami czy kotwami. Klucze mają wysoki moment obrotowy, który umożliwia poluzowanie nawet zardzewiałych nakrętek lub mocno dokręconych łączników. Bez tego narzędzia nie może się obejść żadna linia montażowa transportowa, konstrukcja ramowa lub montaż konstrukcji metalowych. Jest również aktywnie wykorzystywany na stacjach paliw i do „renowacji”. Jeśli masz klucz, to zawsze możesz samodzielnie zmienić koła na samochód lub poradzić sobie ze starą śrubą. Najważniejsze jest, aby wybrać odpowiednie narzędzie. Na sklep-warsztat.pl znajdziesz to, czego potrzebujesz.

Dokładne działanie klucza zależy od jego typu, jednak każde takie narzędzie ma kilka cech wspólnych. Wewnątrz zainstalowany jest silnik (pneumatyczny lub elektryczny), w którym za pomocą prądu lub sprężonego powietrza powstaje ruch obrotowy. Za pomocą skrzyni biegów jest przenoszony na wrzeciono, na którym zainstalowany jest sprzęt – głowica udarowa. Podczas pracy klucz udarowy działa na elementy złączne nie liniowo, ale za pomocą impulsów uderzeniowych. Dzięki temu siła dokręcania/odkręcania jest kilkukrotnie większa niż przy stałym uderzeniu, a „odrzut” jest tak mały, że pozwala na trzymanie narzędzia jedną ręką. Uderzenia mogą być generowane w różny sposób w zależności od typu klucza udarowego.

Czym kierować się przy zakupie auta?

0
Czym kierować się przy zakupie auta

W pewnym momencie naszego życia przychodzi czas na zakup auta. W zależności od zasobności naszego portfela, musimy zdecydować o tym, czy interesuje nas samochód używany czy nowy.