piątek, wrzesień 24, 2021

Wosk do jasnych lakierów samochodowych: jak wybrać?

0
Wosk do jasnych lakierów samochodowych

Najprostszą rzeczą, którą możemy zrobić, aby chronić oraz zachować piękno naszego lakieru samochodowego, jest jego woskowanie. Woskowanie jednak nie jest lekarstwem, które pozbywa się wad oraz wszelkich niedoskonałości lakieru. Musimy się nauczyć, że aplikacja wosku pozwala na ochronę samochodu przed uszkodzeniami, a nie naprawia tych, które już powstały. Zastosowanie wosku to ostatni krok w bardzo żmudnym procesie pielęgnacyjnym samochodowego lakieru.

Woskowanie samochodu: kiedy i jak je robić?

Pamiętajmy, że samo woskowanie, nawet przy użyciu produktów do polerowania i woskowania nie usunie śladów zadrapań, zarysowania, soku drzewnego, smoły, utleniania lakieru, asfaltu oraz prasie i przypalonej kupy. Aby móc skorygować oraz wyeliminować te wszelkie niedoskonałości, przed woskowaniem farba musi zostać wstępnie oczyszczona, jak i także wypolerowana. Dotyczy to szczególnie samochodów ciemnych lub też czarnych. Chyba już zdajemy sobie sprawę, że ślady przetarcia są dotkliwe najbardziej właśnie na czarnym lakierze. Gdy mamy to już na uwadze, to musimy zauważyć, że woskowanie czarnego lakieru nie wystarczy, jeśli chcemy usunąć zadrapania oraz także liczne przetarcia.

Samochód będzie musiał zostać bardzo dokładnie umyty przy użyciu odpowiedniej procedury mycia. Musimy się oprzeć pokusie nałożenia wosku, jeśli pojazd właściwie nie zostanie umyty. Dlaczego? Cały kurz oraz zabrudzenia na powierzchni będą jedynie rysowały lakier po nałożeniu wniosku. Jednocześnie będą powodowały bardzo niszczące środowisko właśnie na powierzchni lakieru.

A co gdy już wcześniej woskowaliśmy swój samochód i nie jesteśmy pewni, czy lakier w dalszym ciągu chroni nasz pojazd? Aby ustalić, czy lakier wymaga woskowania ponownego sprawdźmy, czy podczas czyszczenia samochodu na karoserii nie zostają jakieś krople wody. Jeśli po spryskaniu wodą zobaczymy sporo perełek wody spływających powoli do powierzchni samochodu, to nie musimy nakładać wosku, ponieważ na lakier już został nałożony środek ochrony karoserii. Jeśli zauważymy ilości minimalne wodnych koralików spływających dosyć szybko po karoserii, na wykończenie można użyć naprawdę cienkiej warstwy wosku, aby móc poprawić połysk oraz ochronę.

Ważne jest to, aby samochód woskować zawsze w chłodnym, jak i także zacienionym miejscu. Zaparkuj pojazd z daleka od bezpośredniego światła słonecznego czy też wiatru oraz deszczu.

Jeśli możemy woskować pojazd jedynie na zewnątrz, to najlepiej woskujmy jeden element na raz, zamiast cały samochód za jednym zamachem. Powodem jest nic innego jak zapobieganie osadzaniu się kurzu oraz brudu na lakierze podczas utwardzania wosku. Nawet odrobinka pyłu wystarczy, aby zarysować oraz uszkodzić wykończenie nieskazitelne.

Jak wybrać wosk do lakieru samochodowego?

Spośród wosków wyróżnić możemy te, które są nakładane na zdekontaminowany, umyty i wysuszony lakier przy pomocy specjalnego gąbkowego aplikatora. Jest to najczęściej twardy wosk na syntetycznej bazie, bądź też z dodatkiem wosków naturalnych Carnauba, ale także znajdziemy na rynku woski na bazie wodnej. Woski twarde w tym typie mają przeróżny okres trwałości. Niektóre z nich wytrzymają dwa tygodnie, a inne trzy miesiące. Znajdziemy także takie, które według producenta wytrzyma do dwunastu miesięcy.

Woski na mokro są najczęściej preparatami w atomizerze, zawierające rozpuszczone płynne woski. Nakładamy je także na wysuszony lakier, ale znajdziemy także produkty, które jeszcze rozpylamy na mokre samochody.

Który zatem preparat powinniśmy wybrać? Który z nich da możliwie najlepsze efekty? Jeśli nam zależy na ochronie długotrwałej, to powinniśmy się przyjrzeć woskom twardym. Jednym z produktów najpopularniejszych, które znajdziemy obecnie na rynku to wosk bardzo znanej w świecie samochodowym marki japońskiej – Soft99. Produkty marki Soft99 zapewnią nam dwunastomiesięczną ochronę lakieru. Woski do lakieru Soft99 znajdziesz na https://sklep.motogo.pl/soft99-m71

Jak wskazuje sama nazwa produkt jest określany jako powłoka. Nie tylko z uwagi na długi czas działania, ale także znakomitych parametrów, które charakteryzują produkt i przy których on odbiega sporo od typowych wosków. Mamy tutaj dwa warianty. Jest to wariant Dark oraz wariant Light. Ciemny na pewno lepiej wyciąga głębie z lakierów ciemniejszych, a jasny z jaśniejszych. Wydajność wosku jest wręcz znakomita. Mamy do dyspozycji 200 gram produktu Soft99, a na zakonserwowanie wystarczy nam jedynie około sześciu do dziesięciu gram. Większość wosków od producenta Soft99 może pochwalić się podobną wydajnością, zatem wystarczą nam na naprawdę długi, długi czas. Nie zastanawiajmy się nad żadnymi innymi woskami, tylko marki Soft99.

Wynajem aut dla firm – czym różni się od leasingu?

0
Wynajem aut dla firm

Wiele osób popełnia bardzo duży błąd, myląc wynajem aut dla firm ze wzięciem je w leasing. Warto bowiem pamiętać o tym, że tego typu inwestycje znacznie się od siebie różnią i powstały z myślą o zupełnie innych potrzebach przedsiębiorców. To sprawia, że wynajem aut dla firm coraz częściej okazuje się rozwiązaniem, po które sięgają przede wszystkim rozwijające się firmy chcące planować budżet w przemyślany sposób, a także korzystać z nowoczesnej floty. Z tego też powodu dobrym pomysłem będzie zapoznanie się z najważniejszymi zasadami leasingu oraz wynajmu, a przy tym porównanie ich najważniejszych zalet i wad. W efekcie zyskamy większą pewność, że nasza inwestycja jest dobrze przemyślana, a my będziemy w pełni zadowoleni z wyboru.

Na czym polega wynajem aut dla firm?

Zastanawiając się, czym różni się wynajem aut dla firm od wzięcia ich w leasing, warto przede wszystkim zwrócić uwagę na wysokość comiesięcznych rat. W przypadku leasingu, gdy chcemy po opłaceniu należności wykupić samochód, pierwsze raty mogą okazać się bardzo wysokie, ponieważ zawierają już w sobie część jego ceny. Dlatego też leasing nie zawsze okazuje się korzystną propozycją dla młodych przedsiębiorców lub dla osób, które nie chciałyby zbytnio nadwyrężać swojego budżetu. Wówczas godną uwagi propozycją staje się wynajem aut dla firm. Decydując się na wynajem samochodu na przykład od firmy Traficar, możemy z łatwością wybrać wysokość opłat. Ponadto nie musimy martwić się o koszty związane z eksploatacją pojazdu, co okazuje się dużym ułatwieniem dla osób, którym zależy przede wszystkim na czasie i na niezawodności.

Na czym polega wynajem aut dla firm

Warto również wspomnieć o tym, że w przypadku wynajmu aut dla firm możemy z większą łatwością wybrać okres najmu, który będzie jak najlepiej dopasowany do naszych potrzeb. Ponadto zazwyczaj z takiego rozwiązania możemy zrezygnować w dowolnym momencie, jeśli zawarta umowa nie przedstawia żadnych warunków dotyczących tej kwestii. Dzięki temu nie musimy obawiać się, że w razie różnego rodzaju problemów finansowych lub bardzo rzadkiego korzystania z pojazdu, wciąż będziemy zobowiązani do opłacania comiesięcznych rat. Dlatego też wynajem aut dla firm w Traficarze okazuje się świetną propozycją dla przedsiębiorców, którzy nie są jeszcze pewni, jak rozwinie się ich przedsiębiorstwo.

Dla kogo wynajem aut dla firm będzie lepszy niż leasing?

Oprócz wspomnianych wcześniej przypadków, kiedy dopiero rozwijamy swoją działalność lub gdy nie chcemy decydować się na długotrwałe zobowiązania finansowe, wynajem aut dla firm to również ciekawe rozwiązanie dla osób chcących często zmieniać samochód. Wybierając leasing z opcją wykupu, przez przynajmniej kilka najbliższych lat będziemy musieli korzystać z danego pojazdu, co bywa mniej zadowalające w przypadku przedsiębiorców, którym zależy na nowoczesnych technologiach czy częstych zmianach. Warto ponadto wspomnieć o tym, że gdy wykupimy już samochód, po tych kilku latach używania znacznie traci on na swojej wartości. Dlatego też osoby, które chciałyby cieszyć się jak największym komfortem podczas prowadzenia pojazdu, będą bardziej zadowolone z wynajmu.

Czy opłaca się inwestować w opony zimowe?

0
Czy opłaca się inwestować w opony zimowe

Wiele osób stojących przed wyborem opon zimowych do samochodu zastanawia się, czy lepiej zdecydować się na kupienie nowego, czy używanego ogumienia. Wydawać się może, że obie decyzje są prawidłowe. Jednak przerażające jest to, jak często zdarza się pytanie, czy w ogóle warto inwestować w opony do samochodu. To wskazuje na to, że niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne są opony do zachowania bezpieczeństwa podczas jazdy. Tego czemu trzeba regularnie wymieniać opony na nowe, a także jak wybrać te najlepsze, można dowiedzieć się z naszego poradnika.

Opony zimowe i ich wpływ na bezpieczeństwo podczas jazdy

Opony zimowe wyróżniają się wysoką odpornością na negatywne warunki atmosferyczne i warunki jakie panować mogą na drogach w trakcie tej pory roku. To więc oznacza, że jazda po mokrej nawierzchni, czy po śniegu nie będzie dla nich żadnym problemem. Nie można tego samego powiedzieć o oponach letnich, czy ogumieniu zużytym, które nie ma już bieżnika. Warto więc zdecydować się na nowe opony zimowe, by mieć pewność, że poruszanie się pojazdem po drogach będzie bezpieczne i komfortowe. Dodatkowo warto podkreślić, że jazda na oponach, które mają za mały bieżnik jest niezgodne z prawem i można za to otrzymać mandat.

Opony nowe, czy używane – jakie lepiej kupić?

Wiele osób zastanawia się, czy lepiej zdecydować się na kupienie opon zimowych nowych, takich jak https://noweopony.pl/opony/zimowe/205/60/r16 czy lepiej kupić używane? Ta druga opcja wydaje się lepsza pod względem finansowym. Jednak czy trwałość i jakość opon używanych jest taka sama, jak nowych? Niestety nie i to sprawia, że można bardzo szybko narazić się na dodatkowe wydatki. Nie ma żadnego sposobu na to, by dowiedzieć się, czy stara opona wystawiona na sprzedaż nie była wcześniej naprawiana, czy była użytkowana prawidłowo przez poprzedniego właściciela. Przez to jej jakość jest wątpliwa. Podczas zakupu opon warto pamiętać, że na tej części do samochodu lepiej nie oszczędzać.

Jak kupić najlepsze opony zimowe?

Przy wyborze opon zimowych do samochodu warto zwrócić uwagę na kilka ważnych szczegółów. Liczy się to, czy opony pochodzą od znanego producenta. Jeśli tak, można mieć pewność, że wyróżniają się wysoką jakością. Ogumienie  od popularnych marek może zaoferować najlepszy sklep internetowy z oponami. Warto zwrócić uwagę na to jaki mają bieżnik. W oponach zimowych najlepiej sprawdza się bieżnik kierunkowy i asymetryczny.

Zwracając uwagę na kilka ważnych aspektów, można mieć pewność, że wybrane ogumienie będzie służyć przez wiele sezonów.

Lokalizatory GPS IKOL i narzędzia do ich monitoringu

0
Lokalizatory GPS IKOL i narzędzia do ich monitoringu

Nie od dziś wiadomo, jak wiele korzyści niesie ze sobą posiadanie nadajnika  GPS. Warto jednak zauważyć, że nawet najlepszy lokalizator GPS nie mógłby spełniać swojego zadania, gdyby nie istniały aplikacje webowe i mobilne. To właśnie one pozwalają użytkownikowi na monitoring pojazdów, ludzi, zwierząt i przedmiotów, zapewniając mu dostęp do zebranych przez lokalizatory informacji.

Do oferowanych przez IKOL narzędzi GPS zaliczyć można zarówno moduły, jak i aplikację IKOL X, która zmienia telefon w przenośny lokalizator. Do zarządzania nimi oraz obserwowania ich położenia na mapie, służą:

Jak korzystać z powyższych programów i jakie możliwości one oferują? Przeczytaj ten tekst, by dowiedzieć się więcej.

Strona www IKOL

Głównym narzędziem do konfiguracji i śledzenia lokalizatorów jest strona znajdująca się pod adresem www.system.ikol.pl.  Po założeniu tam konta i zalogowaniu się na swoim profilu możesz dodać nowy lokalizator, śledzić go i zmieniać jego ustawienia.

Do opcji, które daje Ci strona web IKOL, należą:

  • dodawanie i edycja ustawień lokalizatorów, wraz z ich personalizacją,
  • monitoring lokalizatorów w czasie rzeczywistym,
  • sprawdzanie historii podróży,
  • dodawanie, edycja i wyświetlanie punktów geograficznych,
  • generowanie i konfiguracja raportów,
  • konfiguracja alertów,
  • zdalne odłączanie rozrusznika,
  • konfiguracja typów i grup klientów oraz punktów,
  • dodawanie uprawnień innym użytkownikom,
  • a także wiele innych możliwości.

Mobilna aplikacja IKOL Tracker

Jeżeli zależy Ci na tym, by móc sprawdzać stan swoich lokalizatorów w dowolnej chwili, dobrym pomysłem będzie skorzystanie z darmowej, mobilnej aplikacji IKOL Tracker.

Wystarczy, że:

  • zainstalujesz IKOL Tracker na swoim telefonie,
  • zalogujesz się swoimi danymi ze strony system.ikol.pl,
  • dodasz nowy lokalizator.

Gotowe!

https://youtu.be/6alnZph9gi8

Od teraz dane o lokalizatorach GPS będziesz mieć zawsze pod ręką – wraz z możliwością edycji ich ustawień, a także zdalnego odłączania rozrusznika czy zgłoszenia kradzieży auta za pomocą specjalnego przycisku Zgłoś Kradzież. IKOL Tracker umożliwi Ci też m.in. sprawne zarządzanie alertami, obserwację ruchu pojazdu i podgląd przejechanych tras.

Aplikację IKOL Tracker możesz ściągnąć zarówno na urządzenie z dostępem do sklepu Google Play, jak i na iPhone’a.

Wygodny i prosty monitoring lokalizatorów

Wspomniane powyżej narzędzia oferują Ci łatwy i wygodny sposób monitoringu lokalizatorów GPS IKOL. Ponadto, jeżeli ustawisz w nich alerty bezpieczeństwa, zostaniesz natychmiastowo powiadomiony o każdej niepokojącej sytuacji (komunikat może przyjść do Ciebie poprzez aplikację IKOL Tracker, SMS-em, albo drogą mailową).

Już dziś skorzystaj z możliwości, jakie dają Ci strona www IKOL oraz aplikacja IKOL Tracker i zabezpiecz to, co dla Ciebie najważniejsze.

Wymiana opon w samochodzie: jak zrobić to szybciej?

0
Wymiana opon w samochodzie

Istnieje kilka prostych zasad, które pomogą ci zadbać o terminową wymianę opon, dobrać odpowiednie opony i przeprowadzić ich montaż bez błędów i zbędnych kosztów

Wymiana opon? Najlepiej w warsztacie wulkanizacyjnym

Zaleca się sezonową wymianę opon, gdy temperatura powietrza przekracza 7 stopni Celsjusza. Poniżej tej temperatury guma letnia traci swoją elastyczność i przyczepność nawet na suchym asfalcie i zaczyna się coraz większe zużycie miękkich opon zimowych. Rozmiary opon należy dobierać zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu. Nieprawidłowo dobrane mogą negatywnie wpłynąć na prowadzenie i komfort, zniekształcić wskazania prędkościomierza, lub będą dotykać nadwozia, lub elementów zawieszenia. Opony letnie mogą mieć symetryczne, asymetryczne i kierunkowe wzory bieżnika. Te dwa ostatnie z reguły mają wyraźne kanały, które lepiej odprowadzają wodę z miejsca kontaktu i zachowują się lepiej na mokrych powierzchniach. Opony te są nieco droższe i wymagają odpowiedniego montażu.

Na ścianie bocznej opon z kierunkowym bieżnikiem znajduje się strzałkowy wskaźnik kierunku obrotów, a na zewnętrznej stronie opon asymetrycznych napis OUTSIDE, który zawsze musi znajdować się na zewnątrz. Błędy w montażu doprowadzą do gwałtownego pogorszenia osiągów opony. W przypadku nieudolnego demontażu opony, mogą one ulec uszkodzeniu. Przed wyważeniem kół należy oczyścić felgi z brudu, zamontowane opony również muszą być czyste. Jednak wyważanie kół jest zalecane nie tylko przy wymianie opon, ale również przy wymianie kół i tarcz– możliwe jest, że zamontowane przed rokiem obciążniki ulegną uszkodzeniu lub zgubieniu.

Zalecenia dotyczące ciśnienia w oponach są ustalane przez producenta samochodu, a normy dla różnych rozmiarów kół w tym samym samochodzie mogą się różnić. 

Zalecane ciśnienie zależy od obciążenia pojazdu: im więcej pasażerów i ładunku w kabinie, tym silniej należy napompować opony. 

Tabliczka znamionowa producenta znajduje się zwykle na słupku B, na końcu drzwi kierowcy lub na klapce wlewu paliwa. Niewłaściwe ciśnienie w oponach wpływa na właściwości jezdne i hamujące pojazdu, a także prowadzi do przedwczesnego zużycia opon. 

Przyspieszone zużycie środkowej części bieżnika wskazuje na nadmierny nacisk, natomiast boki wskazują na niedostateczny nacisk. Jeżeli samochód nie jest wyposażony w czujniki ciśnienia w oponach, zaleca się sprawdzanie go co najmniej dwa razy w miesiącu. Oznaczenie typu 195/65 R16 82T zawiera informacje o wymiarach opony, czyli średnicy, szerokości i wysokości bieżnika. W tym przypadku 195 to szerokość bieżnika w milimetrach, 65 to stosunek wysokości profilu do szerokości w procentach (wysokość opony to 65% z 195 mm, czyli 127 mm). R to typ opony (radialna), 16 to średnica felgi w calach. Cyfra i litera na końcu kodują wskaźniki maksymalnego obciążenia i maksymalnej dopuszczalnej prędkości, w tym przypadku 475 kg na koło i 190 km/h.

Opony przeznaczone do samochodów terenowych są często oznaczane literami SUV – mają sztywniejszą konstrukcję przeznaczoną do dużych obciążeń terenowych. Kolejnym ważnym parametrem jest indeks nośności, który dla aut terenowych musi wynosić co najmniej 100 (czyli 800 kg na koło). Oznaczenie pozwala również poznać datę produkcji opony, zaszyfrowaną zestawem czterech cyfr po symbolu DOT (np. DOT XXXX XXXX 3512). Pierwsze dwie cyfry oznaczają tydzień roku, druga rok produkcji.

Klucze udarowe: pneumatyczne lub akumulatorowe

Niezbędnym elementem przy wymianie opon są klucze udarowe. Klucz udarowy to narzędzie, które służy do odkręcania i dokręcania połączeń śrubowych i gwintowanych. Mogą też współpracować z nakrętkami, śrubami, śrubami czy kotwami. Klucze mają wysoki moment obrotowy, który umożliwia poluzowanie nawet zardzewiałych nakrętek lub mocno dokręconych łączników. Bez tego narzędzia nie może się obejść żadna linia montażowa transportowa, konstrukcja ramowa lub montaż konstrukcji metalowych. Jest również aktywnie wykorzystywany na stacjach paliw i do „renowacji”. Jeśli masz klucz, to zawsze możesz samodzielnie zmienić koła na samochód lub poradzić sobie ze starą śrubą. Najważniejsze jest, aby wybrać odpowiednie narzędzie. Na sklep-warsztat.pl znajdziesz to, czego potrzebujesz.

Dokładne działanie klucza zależy od jego typu, jednak każde takie narzędzie ma kilka cech wspólnych. Wewnątrz zainstalowany jest silnik (pneumatyczny lub elektryczny), w którym za pomocą prądu lub sprężonego powietrza powstaje ruch obrotowy. Za pomocą skrzyni biegów jest przenoszony na wrzeciono, na którym zainstalowany jest sprzęt – głowica udarowa. Podczas pracy klucz udarowy działa na elementy złączne nie liniowo, ale za pomocą impulsów uderzeniowych. Dzięki temu siła dokręcania/odkręcania jest kilkukrotnie większa niż przy stałym uderzeniu, a „odrzut” jest tak mały, że pozwala na trzymanie narzędzia jedną ręką. Uderzenia mogą być generowane w różny sposób w zależności od typu klucza udarowego.

Czym kierować się przy zakupie auta?

0
Czym kierować się przy zakupie auta

W pewnym momencie naszego życia przychodzi czas na zakup auta. W zależności od zasobności naszego portfela, musimy zdecydować o tym, czy interesuje nas samochód używany czy nowy.

Wymiana oleju w skrzyni biegów – jak i kiedy ją przeprowadzić

0
Wymiana oleju w skrzyni biegów

Skrzynia biegów to jeden z najbardziej skomplikowanych i newralgicznych mechanizmów w naszym samochodzie. Umożliwia efektywne przekazywanie mocy dostosowanej do różnych prędkości. Obecnie na rynku możemy spotkać się ze skrzyniami manualnymi (ręcznymi), automatycznymi, czy półautomatycznymi. Dlaczego powinniśmy zmieniać środek smarny w naszych przekładniach oraz kiedy należy to robić?

Wymiana oleju w skrzyni biegów – dlaczego to takie ważne?

Temat wymiany oleju w skrzyniach biegów zarówno tych manualnych, jak i automatycznych jest często pomijany podczas wizyt w serwisie. Tymczasem regularna wymiana oleju może przedłużyć żywotność przekładni. Ważne jest, aby wybrać właściwy olej, dostosowany do rodzaju skrzyni biegów. Szeroki wybór produktów dostępnych na Deler.pl pozwoli dobrać odpowiedni środek smarny. Oczywiście żywotność skrzyni biegów zależy też od tego, jak użytkujemy nasz samochód, czy mamy aspiracje sportowe, czy jeździmy spokojnie, jak operujemy sprzęgłem itd.

Ogólny opis działania poszczególnych typów przekładni pomoże zrozumieć, dlaczego wymiana oleju nawet wbrew zaleceniom dealerów jest bardzo ważna, aby przedłużyć życie skrzyni.

Skrzynia manualna – zdecydowanie najtrwalszy typ skrzyni biegów. To zasługa dosyć prostej budowy. Składa się ona z przekładni zębatych, które są cały czas zazębione oraz synchronizatora. Te pierwsze w dużym skrócie odpowiadają za właściwe przenoszenie mocy silnika na koła samochodu, a synchronizator jak wskazuje jego nazwa, synchronizuje pracę sprzęgła z kołami zębatymi (w starych samochodach o takim wynalazku można było pomarzyć – niekiedy trzeba było dokonać dwukrotnego wysprzęglenia, żeby dany bieg „wskoczył”).

Skrzynia automatyczna – tutaj sprawa jest bardziej skomplikowana: sprzęgło silnika, zespoły przełożeń oraz zespół sterowników/sterowania automatem to trzy podstawowe elementy, z których zbudowana jest przekładnia. Skupmy się na dwóch pierwszych. Sprzęgło w skrzyni automatycznej zazwyczaj ma dosyć prostą budowę – zwłaszcza hydrokinetyczne bazujące na energii kinetycznej cieczy (najczęściej oleju). Z doświadczenia użytkowników wiemy, że ta część jest stosunkowo mało awaryjna. Gorzej sytuacja wygląda, gdy spojrzymy na zespoły przełożeń. W porównaniu do przekładni zębatych w ręcznej skrzyni biegów tutaj dysponujemy całymi zestawami kół zębatych w różnych konfiguracjach. Wszystkie te elementy pracują w kąpieli olejowej, ponieważ wydzielają znacznie więcej ciepła i wymagają zwiększonego smarowania.

Czy oznacza to, że skrzynia ręczna ma zdecydowanie prostsze zadanie? Absolutnie nie – zarówno jedna, jak i druga przekładnia przenosi ogromną moc i wymaga odpowiedniej lubrykacji oraz chłodzenia. W przeciwnym wypadku tarcie oraz temperatura doprowadzą do trwałego uszkodzenia zębatek lub łożysk.

Kiedy wymienić olej w skrzyni biegów?

Kiedy wymienić olej w skrzyni biegów

Wielu producentów nie rekomenduje wymiany oleju w skrzyni biegów. Zazwyczaj jednak koncerny montują w naszych samochodach gotowe przekładnie od innych producentów. Niewątpliwie jest to wygodne i ekonomiczne – odpada kilka taśm produkcyjnych, fabryk, nie trzeba zatrudniać dużej liczby pracowników. Wróćmy jednak do tematu – na pytanie: co ile i kiedy wymieniać olej przekładniowy najczęściej usłyszymy: co 5 lat lub 50 000 – 60 000 km w skrzyni automatycznej. W przypadku manualnej najczęściej mówi się o dystansie około 100 000 km.

Warto trzymać się tych zaleceń, bo przegrzany i zużyty w ciągłej pracy nie będzie należycie spełniać swojej funkcji. Szczególnie istotne jest to w przypadku skrzyni automatycznej – odłożenie tej czynności do przebiegu 200 000 km, gdy mogą pojawić się pierwsze problemy z przekładnią, może zaszkodzić jej jeszcze bardziej.

Wielu kierowców zapewne stwierdzi, że ich samochód z manualną skrzynią bez wymiany oleju jeździ już ponad 10 lat i nic się w nim nie dzieje. Wynika to z tego, że skrzynia manualna nigdy nie jest tak obciążona, jak przekładnia automatyczna, ale niestety współczesne podzespoły nie są już tak trwałe, jak kiedyś i zużywają się dużo szybciej. Wynika to głównie ze względu na oszczędności związane z materiałami produkcyjnymi – np. plastikowe łożyska lub domieszka słabszych metali w częściach zębatych.

Proces wymiany oleju w skrzyni biegów

Wymianę oleju w automatycznej skrzyni biegów można wykonać na dwa sposoby. Rozróżniamy statyczną oraz dynamiczną wymianę oleju w skrzyni biegów.

Wymiana statyczna to najprostszy sposób. Polega na odkręceniu korka spustowego, przez który wypływa zużyty olej. Kiedy olej zostanie spuszczony, wystarczy zastąpić go nowym. Minusem tej metody jest fakt, iż nawet połowa starego oleju zostaje w układzie.

Aby wymiana została przeprowadzona prawidłowo, najlepiej zdecydować się na wymianę dynamiczną. Specjalistyczne urządzenie wypchnie cały olej, który przy statycznej wymianie pozostałby m.in. w przewodach czy chłodnicy oleju. Następnie maszyna wtłoczy nowy olej, dzięki czemu można uniknąć przypadkowych pomyłek czy błędów, które może popełnić człowiek.

W procesie wymiany oleju w przekładni automatycznej należy pamiętać również o wymianie filtra, na którym osadzają się zanieczyszczenia.

Z jakim kosztem prac musimy się liczyć podczas wymiany oleju w skrzyni biegów? W przypadku przekładni manualnej i automatycznej metodą statyczną zapłacimy od 300 do 600 złotych, jeśli zdecydujemy się na niezależny serwis. Metoda dynamiczna to od 600 do 1500 złotych. Porównując to z kapitalnym remontem lub wymianą skrzyni, co jest kosztem kilku lub nawet kilkunastu tys. złotych widać, że warto zadbać o ten aspekt.

Jakie opony wielosezonowe wybrać?

0
Jakie opony wielosezonowe wybrać

Decydując się na opony całoroczne, nie warto oszczędzać na tym rozwiązaniu. Dostosowanie ogumienia do bezpiecznej jazdy przez cały rok jest nie lada wyzwaniem. Producenci zrzeszeni wokół największych koncernów oponiarskich dokładają starań, aby ich produkty mogły zaoferować pewność prowadzenia przez cały rok. Wielu mniejszych producentów z Chin również ma w swojej ofercie modele godne zaufania. Przez tak dużą różnorodność ofert, można jednak trafić na ogumienie całoroczne, które może być zawodne. Czym zatem kierować się w wyborze opon wielosezonowych?

Wybór opon to bardzo ważna kwestia

Opony całoroczne cieszą się coraz to większą popularnością. Choć zwolenników takiego rozwiązania nie brakuje, wielu z nich staje przed dylematem dotyczącym tego, jakie opony wielosezonowe będą dla nich najlepsze.

Wybór ogumienia samochodowego to trudne zadanie, które wymaga zaznajomienia się z licznymi parametrami, wynikami testów oraz docelowym przeznaczeniem konkretnych produktów, oferowanych przez liczne marki. Wiele zależy także od modelu pojazdu. Przykładowo wybierając opony do Nissana Qashqai, należy wybrać taki rozmiar ogumienia, który będzie zgodny z zaleceniami producenta. Warto pamiętać, że niektóre opony mogą pasować do jednego samochodu, natomiast w przypadku innych modeli zupełnie się nie sprawdzą i nie zapewnią dostatecznego bezpieczeństwa podczas jazdy.

Dobre opony całoroczne – przepis na bezpieczną i komfortową jazdę

Opony mają one realny wpływ na bezpieczeństwo oraz komfort kierowcy i pasażerów, a także zachowanie się auta na drodze. Ogumienie stanowi bezpośrednie połączenie pojazdu z nawierzchnią, dlatego niezwykle ważne jest, aby było ono prawidłowo dobrane. Opony odpowiadają m.in. za tłumienie drgań, przyczepność samochodu, amortyzację, drogę hamowania oraz ogólne właściwości jezdne. Źle dopasowane ogumienie wielosezonowe może przysporzyć nam wielu problemów, a co gorsze wpłynąć na nasze bezpieczeństwo.

Wybór opon całorocznych wiąże się z ogromnymi korzyściami. To, co głównie przyciąga kierowców do skorzystania z takiego rozwiązania, to duże oszczędności. Płaci się wówczas tylko za jeden komplet, a ponadto znikają problemy związane z przechowywaniem ogumienia. Jednak aby w pełni móc cieszyć się z zakupu uniwersalnych opon wielosezonowych, ich wybór powinien być oparty o kluczowe parametry. Należy przede wszystkim zwrócić uwagę na takie kwestie jak odpowiedni rozmiar, dopasowanie do modelu samochodu, drogę hamowania, poziom hałasu, markę, opinie innych kierowców oraz koszty.

Wybór opon wielosezonowych nie jest łatwym zadaniem, lecz po dokładnym zapoznaniu się ze wszystkimi parametrami technicznymi, każdy kierowca będzie mógł w pełni wykorzystać potencjał zakupionego ogumienia.

Opony całoroczne

Opony całoroczne – jakie wybrać?

Opony samochodowe można klasyfikować według wielu kryteriów. Jeden z najbardziej podstawowych podziałów obejmuje ogumienie klasy ekonomicznej, średniej oraz premium. Dzięki niemu można rozeznać w ogólnej jakości opony oraz cenie.

Opony wielosezonowe klasy ekonomicznej to niskobudżetowe rozwiązanie, które polecane jest dla osób, którym zależy na jak największej oszczędności. Niższa cena ogumienia oczywiście związana jest z ich niższą jakością. Opony tego typu w testach i rankingach wypadają gorzej niż droższe odpowiedniki.

Ogumienie całoroczne wymaga od producentów optymalnego zbilansowania najważniejszych cech opon zimowych oraz letnich. Jest to niezwykle wymagające zadanie, lecz wybierając opony z wyższej półki, każdy kierowca może być pewny co do wysokiej jakości, wytrzymałości i niezawodności w różnych warunkach drogowych.

Poszukując opon wielosezonowych klasy średniej, znajdziemy najbardziej zróżnicowaną gamę produktów. Znaczna część kierowców decyduje się na wybór ogumienia właśnie tej klasy, ponieważ stosunek jakości opon do ich ceny wypada bardzo korzystnie.

Opony klasy premium to bez wątpienia najlepsze, choć najdroższe rozwiązanie. Ogumienie tego typu może pochwalić się doskonałymi wynikami testów, co oczywiście przekłada się na wyższą cenę. Pomimo wyższej ceny, naprawdę warto się nim zainteresować, gdyż zapewniają świetne właściwości jezdne przez cały rok użytkowania pojazdu.

Najlepsze opony wielosezonowe

Zastępowanie opon zimowych i letnich kompletami wielosezonowymi to zjawisko, które coraz bardziej się rozpowszechnia. Sprzedaż opon całorocznych stale rośnie, a liczba zadowolonych kierowców jest najlepszym dowodem na to, że taka inwestycja naprawdę się opłaca. Ogumienie wielosezonowe to duże ułatwienie, oszczędność czasu oraz pieniędzy. Do jego najważniejszych zalet należy zaliczyć ogromną wszechstronność oraz uniwersalność, co z roku na rok przyciąga coraz to liczniejsze grono zwolenników. Jakie opony całoroczne będą najlepsze?

Niestety nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Wszystko zależy od indywidualnych wymagań, modelu pojazdu, techniki jazdy oraz warunków najczęstszej eksploatacji. Rynek opon całorocznych stale się rozwija, a więc z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie. Najważniejszą kwestią jest dobrze przemyślany zakup oraz zapoznanie się z parametrami technicznymi ogumienia.

Decydując się na zakup opon całorocznych, najlepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z ofert sprawdzonych firm, które bardzo dobrze wypadają w różnego rodzaju testach i zestawieniach. Zdecydowanie warto zainteresować się produktami takich marek jak Continental, Goodyear czy Michelin. Są to jedne z największych koncernów, które mogą pochwalić się ogromną renomą na całym świecie.

Warunki montażu stacji ładowania samochodów elektrycznych

0
Warunki montażu stacji ładowania samochodów elektrycznych

Ciężko wyobrazić sobie świat, w którym nagle przestajemy korzystać z innowacji technologicznych. Najlepszym przykładem uzależnienia od elektroniki, jest branża motoryzacyjna. Doszliśmy do momentu, w którym posiadamy auta na prąd i nie musimy być uzależnieni od stacji benzynowych – wystarczy nam ładowarka.

Czy każdy obiekt nadaje się do tego, by zamontować nim stacje ładowania samochodów elektrycznych? Skupmy się na ogólnodostępnych ładowarkach, które instalowane są m.in. na parkingach.

Stacje ładowania samochodów elektrycznych – czy mogą być one konstruowane wszędzie?

Teoretycznie tak. Zależy to jednak od stanu i jakości instalacji elektrycznej obiektu. Jeśli jest ona w kiepskim stanie, stacje ładowania samochodów elektrycznych mogą nie wykazywać zadowalającej efektywności lub pojawi się problem z bezpieczeństwem. Zakładając, że większość inwestorów wyposaża w ładowarki dla aut elektrycznych nowe obiekty, nie powinniśmy się tym przejmować. Mimo wszystko warto skorzystać z audytu firm odpowiedzialnych za montaż stacji ładowania.

Jakie są wymagania dla ogólnodostępnej stacji ładowania samochodów elektrycznych?

Nie zapominajmy jednak o formalnościach, które w przypadku budowy ogólnodostępnych stacji ładowania aut elektrycznych, nie zawsze są proste. Sprawdź najistotniejsze informacje, nim przejdziesz do realizacji swojego projektu i inwestycji.

Zgłoszenie budowlane: artykuł mówi o tym, że budowa stacji ładowania wymaga zgłoszenia robót budowlanych. Formalności należy dopełnić w Starostwie albo Urzędzie Miasta. Do wniosku należy załączyć mapkę sytuacyjną, na której zaznaczona będzie lokalizacja urządzenia i informacja nt. praw dysponowania gruntem. Po zgłoszeniu można przejść do części praktycznej i procesu instalacji ładowarki.

Geodezyjna inwentaryzacja: gdy instalacja ładowarki zostanie zakończona, trzeba zadbać o geodezyjną inwentaryzację powykonawczą. Odbywa się to po naniesieniu na stację mapy numerycznej. Prace muszą być zrealizowane przez geodetę.

Zgłoszenie przez UDT: ładowarki ogólnodostępne muszą posiadać badania techniczne UDT. Wymagania w zakresie bezpieczeństwa użytkowania i zakres dokumentacji o przeprowadzenie badań stacji ładowania znajdują się w rozporządzeniu ministra energii.

W skrócie:

  • ogólnodostępne stacje muszą spełniać obowiązujące normy. Te z kolei powinny być potwierdzone deklaracją zgodności. Najistotniejsze w tym względzie są zabezpieczenia elektryczne. Potrzebny tu będzie koniecznie także moduł zapewniający komunikację.

Przekazywanie danych do Ewidencji Infrastruktury Paliw Alternatywnych

  • Ogólnodostępna stacja musi przekazywać dane do Ewidencji Infrastruktury Paliw Alternatywnych. Konieczny jest zatem montaż modułów komunikacyjnych i oprogramowania przekazującego dane we właściwym formacie.

Auta z licytacji

0
Auta z licytacji

Licytacje niektórym kojarzą się ze sztuką. Rzeczywiście, na aukcjach z malarstwem czy rzeźbą sprzedawane są dzieła za nieprawdopodobne sumy. Przy czym trzeba uważać, bo nabyty za miliony obraz może zaraz po zlicytowaniu ulec samozniszczeniu, jak to było w przypadku próby twórczej Banksy’ego. 

Raczej to samo nie grozi samochodowi księżnej Diany który ostatnio również powędrował pod młotek. No właśnie, licytowanie jest jedną z form pozyskiwania wehikułów. A nieraz można w ten sposób stać się właścicielem wartościowego pojazdu.

Różnorodne auta z licytacji

Licytacje samochodów odbywają się każdego dnia. Dzięki temu nie brakuje ofert z przeróżnymi autami. Przeważnie są to osobówki, przy czym trafiają się także inne pojazdy, na przykład dostawczaki, jeepy czy motory. Reprezentują marki z całego świata. Znajdziemy wśród nich zarówno starsze, jak i nowsze modele. Poza tym różnią się też swoją historią. I tak wyróżniamy samochody używane, poleasingowe, powypadkowe czy też z licytacji komorniczych. Przystępując do aukcji, należy dobrze oszacować wartość interesującego nas pojazdu, tak aby wyjść dobrze na transakcji. Przydaje się zatem wiedza. Dzięki niej wielu doświadczonych licytantów za stosunkową niewielką kwotę staje się właścicielami wartościowych samochodów. Dotyczy to także pojazdów, które pochodzą z wypadków. Uważa się, że szczególnie w przypadku starania się o te auta przydatne jest umiejętne szacowanie ich wartości.

Auta powypadkowe na licytacjach

Aukcje z uszkodzonymi autami organizowane są przeważnie przez firmy ubezpieczeniowe. I jest to zrozumiałe. W końcu po wypłaceniu klientowi odszkodowania ubezpieczalnie w zamian otrzymują ich samochody, które lądują na licytacjach. Znajdują się w rozmaitym stanie, co zależne jest od tego, czy brały udział w poważnej kraksie, czy na przykład w drobnej stłuczce. Stąd też jedne mają uszkodzoną karoserię (naprawienie ich nie wymaga dużych nakładów finansowych), inne zaś mają zniszczenia techniczne. Zdarzają się też pojazdy tak poważnie poturbowane, że trzeba mieć na nie dobry pomysł.

Auta powypadkowe na licytacjach zagranicznych

Co ciekawe, Polacy licytują nie tylko auta z Polski, lecz również z Zachodu. Głównie chodzi tu o pojazdy kupowane na niemieckich czy szwajcarskich aukcjach. W przypadku tych krajów przeważnie opłaca nam się licytować samochody powypadkowe, bo te w lepszym stanie wciąż są zbyt drogie na naszą kieszeń.