Uszkodzona turbosprężarka - co robić?

Kiedy turbosprężarka w naszym samochodzie przestaje pracować, mamy trzy rozwiązania: kupno nowej oryginalnej turbosprężarki, regeneracja lub zakup tańszej części już po regeneracji. Każde z tych rozwiązań ma swoje wady i zalety. Poznaj je by zdecydować, który wybór będzie najlepszy w Twojej sytuacji.

Kupno nowej turbosprężarki

To oczywiście działanie, które jako pierwsze często automatycznie przychodzi nam do głowy. Kupując nową oryginalną turbosprężarkę, możemy mieć niemal stuprocentową pewność, że wykorzystujemy sprzęt, którego wszystkie części spełniają szczegółowe normy i wymagania, jakie stawiają producenci auta.

Niestety, to rozwiązanie bardzo drogie. Kupno nowej turbosprężarki to wydatek rzędu kilku tysięcy złotych. Za regenerację starej turbosprężarki zapłacimy zwykle około 2-3 razy mniej. Poza tym, jeśli turbosprężarka nie została uszkodzona ze starości, a problem leży w innych częściach samochodu, wymiana na nową może nic nie dać.

Kupno używanej turbosprężarki

Alternatywą dla kupna nowej turbosprężarki jest zakup części używanej. Jest to przede wszystkim rozwiązanie tanie, czasem nawet opłaca się bardziej kupić używaną niż regenerować. Niestety, to zdecydowanie najbardziej ryzykowne rozwiązanie, nawet jeśli cena wydaje się być bardzo atrakcyjna, a oferowana turbosprężarka sprawia wrażenie całkowicie sprawnej. Niestety, aby dokładnie sprawdzić jej stan konieczna byłaby dokładna kontrola w warsztacie. Jeżeli zamontujemy uszkodzoną turbosprężarkę, ryzykujemy nie tylko utratę pieniędzy, ale i zniszczenie silnika samochodu.

Regeneracja turbosprężarki

Wiele osób za najlepsze rozwiązanie w przypadku uszkodzenia turbosprężarki uważa jej regenerację. Płacąc o wiele mniej niż w przypadku nowej części, możemy mieć turbosprężarkę, która ma parametry nowego urządzenia. Dodatkowym plusem regeneracji turbosprężarek jest fakt, że przy okazji podczas wizyty w warsztacie sprawdzone zostaną inne części samochodu. To da nam pewność, że przyczyna awarii nie tkwi gdzie indziej. Wadą regenerowanej turbosprężarki może być jednak jej nieco krótszy żywot niż nowej.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ