Wulkanizacja na gorąco - na czym to polega?

Opony samochodowe są najbardziej narażonym na zużycie elementem auta. Co gorsza, zakup nowych oryginalnych wiąże się ze sporym wydatkiem. W sytuacji przedziurawienia opony, nie musimy na szczęście od razu wyrzucać jej na śmietnik.

Uszkodzone opony można naprawiać – zapewnia nasz rozmówca z firmy SPEEDGUM. Takie specjalistyczne usługi świadczą warsztaty wulkanizacyjne. Zgłaszając się do sprawdzonego warsztatu możemy mieć pewność, że fachowiec dobierze najlepszą metodę naprawy opony.

Wulkanizacja na gorąco i na zimno

O tym, czy oponę poddamy wulkanizacji na zimno, czy na gorąco, zawsze należy decydować indywidualnie. Ekspert dokonuje wyboru na podstawie oględzin, ale do swojej dyspozycji ma także tabele napraw ogumienia, dzięki którym łatwiej dobrać mu najlepsze materiały do uzupełnienia ubytku, a co za tym idzie, również metodę ich łączenia.

Wulkanizacja na zimno wykorzystuje wiele gotowych wyrobów, takich jak łaty i kołki, które wiążą się z oryginalną oponą dzięki chemicznych aktywatorom. Tymczasem wulkanizacja na gorąco wykorzystuje sposób, w jaki zachowuje się guma pod wpływem wzrostu temperatury i ciśnienia, dzięki czemu pozwala stworzyć w miejscu ubytku jednorodne wypełnienie, które stapia się z oryginalną oponą.

Dlaczego warto wulkanizować na gorąco

Metody wulkanizacji na gorąco mają dłuższą tradycję, niż naprawy na zimno, nie czyni ich to jednak przestarzałymi. Wręcz przeciwnie, naprawa ogumienia na gorąco to najlepiej sprawdzona i dopracowana z dostępnych metod przywracania życia oponom.

Jak przebiega proces wulkanizacji na gorąco

Zanim przystąpimy do przeprowadzania naprawy, konieczne jest dokładne oczyszczenie opony w okolicach uszkodzenia oraz dokonanie pomiarów uszkodzenia. Dopiero na tej podstawie można dokonać wyboru metody naprawy i odpowiedniej mieszanki gumowej.

Następnie w miejscu uszkodzenia wykonujemy lejek i umieszczamy w nim aktywator. Substancje zawarte w aktywatorze wymagają odparowania (min. 10 minut). Dopiero teraz ubytek wypełniamy przygotowaną surówką i dokładnie rolujemy. Teraz oponę montujemy na wulkanizatorze, a na podstawie jej grubości w miejscu uszkodzenia obliczamy czas niezbędny na pracę grzałek.

Wulkanizacja na gorąco trwa stosunkowo długo, gdyż na każdy milimetr grubości opony musimy przeznaczyć 4 minuty grzania. Skrócenie czasu wulkanizacji lub zbyt szybkie przeznaczenie zwulkanizowanej opony do ponownego użytku, skutkuje zniszczeniem wypełnienia. Jednak starannie przeprowadzona naprawa na gorąco i przestrzeganie czasu niezbędnego do zregenerowania się gumy daje efekty trwalsze, niż wulkanizacja chemiczna.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ