Odbyliśmy jazdę testową Hyundaiem i20 N.

Biorąc Hyundaia i20 N na jazdę testową spodziewaliśmy czegoś zupełnie innego. Niesłusznie wyszliśmy z założenia, że to po prostu lekko usportowiona wersja zwykłego samochodu klasy B koreańskiego producenta, która niczym szczególnym nas nie zaskoczy. Przyznajemy się do błędu. To świetny samochód, który daje mnóstwo frajdy z jazdy. Jeśli więc szukasz auta o niewielkich wymiarach, ale wielkich możliwościach, to poważnie weź pod uwagę właśnie Hyundaia i20 N. Sprawdź, co najbardziej się nam w nim spodobało.

Niesamowity silnik

W dobie powszechnego downsizingu coraz trudniej jest znaleźć jednostki napędowe, które nie tylko fajnie brzmią, ale też naprawdę dają ogromną satysfakcję z jazdy. Taki jest silnik 1.6 T-GDI napędzający Hyundaia i20 N. Jednostka ta rozwija moc 204 KM i oferuje moment obrotowy na poziomie 275 Nm. W tak małym samochodzie to musi robić wrażenie i tak też jest w rzeczywistości.

Warto tutaj dodać, że Hyundai i20 N został zainspirowany światem rajdów samochodowych i powstał na bazie rajdowego modelu i20 WRC.

Szybki? Nawet bardzo!

Hyundai i20 N śmiało może być określany mianem samochodu o sportowym charakterze. Świadczą o tym nie tylko subiektywne wrażenia z jazdy, ale także twarde dane. Miejskie auto, które przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 6,7 sekundy, a do tego rozpędza się do aż 230 km/h? Bierzemy w ciemno!

Obejrzysz się za nim na ulicy

Jest wiele samochodów o bardzo dobrych osiągach, które nie przykuwają uwagi i niewiele różnią się od słabszych wersji silnikowych. Wybierając Hyundaia i20 N możesz mieć pewność, że każdy szybko się zorientuje, jak niezwykłym samochodem jeździsz.

Agresywna, bardzo dynamiczna stylistyka nadwozia została uzupełniona o kilka sportowych smaczków, takich jak osłona chłodnicy z logo „N” (notabene inspirowana wyścigową flagą w szachownicę), listwa zderzaka w kolorze Tomato Red czy 18-calowe felgi w szarym, matowym wykończeniu, spod których widać potężne zaciski hamulcowe z logo „N” – to wszystko nie tylko może się podobać, ale też podkreśla rasowy charakter tego auta.

Sportowy mechanizm różnicowy

Obecność tego elementu w Hyundaiu i20 N nie pozostawia już żadnych wątpliwości, że mamy tutaj do czynienia nie z samochodem usportowionym, ale z czystej krwi sportowcem. Mechanizm różnicowy N o ograniczonym poślizgu wykorzystuje mechanicznie sterowaną przekładnię kątową, aby zapewnić jeszcze lepszą kontrolę nad mocą przenoszoną na przednie koła.

Dzięki temu rozwiązaniu nawet mniej doświadczony kierowca jest w stanie wykrzesać z auta jeszcze więcej, a przy tym pokonywać kolejne kilometry z dużą pewnością i poczuciem bezpieczeństwa.

Funkcja Launch Control

To jedno z najciekawszych rozwiązań zastosowanych w Hyundaiu i20 N. Launch Control, czyli elektroniczna kontrola startu, optymalizuje pracę silnika z układem kontroli trakcji, aby zapewnić błyskawiczne ruszenie z miejsca oraz dynamiczne przyspieszanie bez zbędnego poślizgu.

Jazda testowa Hyundaiem i20 N była pasjonującym przeżyciem, którego Ty także możesz doświadczyć. Już teraz umów się na jazdę w salonie autoryzowanego dealera koreańskiej marki – MM Cars Hyundai Katowice.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ